Σας βρίσκουν οι πελάτες σας online;

29 Μάιος 2019

Ο λόγος για τον οποίο κάθε σύγχρονη επιχείρηση πρέπει να επενδύσει σοβαρά στην ψηφιακή της παρουσία είναι χιλιοειπωμένος: οι χρήστες του Διαδικτύου ξοδεύουν ώρες στον υπολογιστή ή το κινητό τους ερευνώντας τις αγορές τους στο Google, τα social media και τα υπόλοιπα online κανάλια. Η κοινή γνώμη για τα καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες διαμορφώνεται πλέον κυρίως online.

Πόσο εύκολο είναι όμως το brand μας να είναι πάντοτε ορατό στον ιδανικό μας πελάτη είτε όταν αυτός αναζητά στο Google είτε όταν περιηγείται στο Διαδίκτυο και τα social media;

Ας κάνουμε για γρήγορη επισκόπηση των διαθέσιμων καναλιών:

 

google ads mobile

Διαφημίσεις Αναζήτησης

Τα Google Search Ads αποτελούν έναν βασικό τρόπο διαφήμισης στο Internet, για έναν απλό λόγο: συνδέοντας την εμφάνιση της διαφήμισής μας με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, εξασφαλίζουμε πως το συγκεκριμένο κοινό ερευνά ενεργά μια μελλοντική αγορά, ενώ συχνά είναι έτοιμοι για την πραγματοποίησή της. Με άλλα λόγια, στο Google Search αναζητούν οι πιο «ζεστοί» πελάτες. Ως αποτέλεσμα αυτού του είδους οι διαφημίσεις είναι συχνά το Νο.1 κανάλι όπου θα πρέπει να εξασφαλίσουμε την ψηφιακή μας παρουσία.

Σε αυτό το σημείο χρειάζεται προσοχή καθώς δεν είναι όλα τα είδη προϊόντων και υπηρεσιών κατάλληλα για απευθείας διαφήμιση στο Google. Για παράδειγμα ορισμένα καταναλωτικά αγαθά ταχείας διακίνησης (πχ αναψυκτικά ή οδοντόπαστα) ή, στον αντίποδα, υπηρεσίες B2B με συγκεκριμένους εταιρικούς αγοραστές να μπορούν να επωφεληθούν από προβολή σε εναλλακτικά κανάλια για τη μέγιστη απόδοση της επένδυσης του brand.

Ας δούμε, τέλος, γρήγορα, πως λειτουργεί μια δημοπρασία μιας λέξης-κλειδί στο δίκτυο Google Search.  Οι χρήστες αναζητούν με μια λέξη-κλειδί. Βάσει της ανταγωνιστικότητας της, υποβάλουμε μια προσφορά (μέγιστο κόστος που είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε ανά κλικ) στη δημοπρασία της διαφήμισης. Σε σχέση με α) την τιμή της προσφοράς, β) τις προσφορές των ανταγωνιστών, γ) την σχετικότητα και ποιότητα της διαφήμισης που καθορίζει το σκορ της στη δημοπρασία, η διαφήμισή μας καταλαμβάνει μια από τις θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google.

 

 

seo

SEO / Οργανικά αποτελέσματα

Στην σελίδα των αποτελεσμάτων της Google, κάτω από τις γνωστές μας διαφημίσεις (αυτές πάνω-πάνω με το σηματάκι «Διαφ.») βρίσκονται τα «οργανικά» αποτελέσματα. Το SEO ή αλλιώς Search Engine Optimization  δηλαδή οι πρακτικές βελτίωσης της θέσης του brand μας στα οργανικά αποτελέσματα εμπεριέχουν πολλαπλούς παράγοντες εντός και εκτός της ιστοσελίδας μας, που καθορίζει η Google στον «μυστικό» της αλγόριθμο.

Η κατάταξη του δικού μας brand στις πρώτες, η, ακόμη καλύτερα, στην πρώτη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων, αποτελεί σίγουρη συνταγή για την ψηφιακή μας επιτυχία, καθώς τα οργανικά αποτελέσματα χαίρουν γενικά μεγαλύτερης εμπιστοσύνης ανάμεσα στους επισκέπτες, χωρίς να έχουν απευθείας κόστος, όπως οι διαφημίσεις.

Ωστόσο, αντίθετα με την απευθείας διαφήμιση, η «πρωτιά στο Google» απαιτεί υπομονή, γνώσεις και τεχνική ενώ τα αποτελέσματα δεν είναι ποτέ 100% διασφαλισμένα, καθώς παίζει σημαντικό ρόλο και ο ανταγωνισμός.

Για κάθε brand που θέτει υψηλούς στόχους, το SEO αποτελεί απαραίτητη πρακτική και δεν πρέπει να παραλείπεται. Επειδή οι επισκέπτες πάντα αξιολογούν υψηλότερα τις εταιρίες που εμφανίζονται υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα του Google, η μεσομακροπρόθεσμη επένδυση στο SEO αποτελεί την καλύτερη επένδυση.

 

 

display advertising

Διαφημίσεις Εμφάνισης - Display Advertising

Οι διαφημίσεις στο δίκτυο εμφάνισης (Display Network) του Google είναι το ψηφιακό ισοδύναμο της υπαίθριας διαφήμισης, αλλά με πολλά πρόσθετα πλεονεκτήματα. Στα δίκτυα αυτά, μπορούμε να εμφανίσουμε την διαφήμισή μας σε οποιαδήποτε συνεργαζόμενη ιστοσελίδα υποστηρίζει διαφημίσεις Google, χρησιμοποιώντας, εκτός από απλό κείμενο, εικόνα, κινούμενη εικόνα, video και άλλα πλούσια μέσα, συμπεριλαμβανόμενου του YouTube. Το πλεονέκτημα είναι πως, αντίθετα με τις υπαίθριες διαφημίσεις, μπορούμε να χτίσουμε ισχυρό brand awareness (φήμη και αναγνωρισιμότητα) στοχεύοντας, με τη βοήθεια των “cookies” το κοινό που μας ενδιαφέρει. Για παράδειγμα: α) χρήστες που αυτό τον καιρό επισκέπτονται e-shop με ποδήλατα και ερευνούν μια αγορά, β) χρήστες που επισκέφθηκαν πρόσφατα την ιστοσελίδα μας αλλά δεν αγόρασαν, γ) χρήστες που τους αρέσουν τα πολυτελή ταξίδια, ξενοδοχεία ή σκάφη, δ) χρήστες που είναι περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένοι / vegans / οικολόγοι κλπ, ε) σελίδες ή άρθρα που περιέχουν συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά ή θεματολογία.

Το κόστος ανά κλικ στα δίκτυα αυτά είναι κατά κανόνα χαμηλότερο από αυτό στα δίκτυα αναζήτησης, πράγμα που αντανακλά καλύτερα έναν στόχο brand awareness σε σχέση με τις απευθείας πωλήσεις.

 

 

best price comparing websites

Μηχανές σύγκρισης τιμών (πχ skroutz)

Αν πραγματοποιείτε απευθείας ηλεκτρονικές πωλήσεις σε μια σειρά προϊόντων που φιλοξενούνται σε ιστοσελίδες όπως το skroutz, η ένταξή σας σε αυτές είναι μονόδρομος. Στα websites σύγκρισης τιμών, oι επισκέπτες συγκρίνουν προϊόντα βάσει τιμής, χαρακτηριστικών και αξιολογήσεων και άλλων φίλτρων. Όταν οι πλατφόρμες αυτές είχαν ξεκινήσει καλύπταν κυρίως προϊόντα τεχνολογίας και οικιακές συσκευές. Σήμερα, μέσα από το κανάλι, παρέχονται σχεδόν τα πάντα: είδη ρουχισμοί, ποτά, παραφαρμακευτικά, είδη αυτοκίνησης και πολλά άλλα.

Ο αγοραστής συνήθως δεν επιλέγει τελικά την απολύτως χαμηλότερη τιμή αλλά μια σχετικά χαμηλή από κάποιο κατάστημα που φαίνεται αξιόπιστο βάσει αξιολογήσεων ή γενικής φήμης. Παρόλο που οι ιστοσελίδες αυτές έχουν αλλάξει το τοπίο στο λιανεμπόριο εντείνοντας τον ανταγωνισμό και πιέζοντας πολλές φορές τις τιμές προς τα κάτω, κάνουν τη ζωή κάθε καταναλωτή σημαντικά ευκολότερη καθώς προσφέρουν διαφάνεια και ταχύτητα.

 

social media

Social Media

Τα κοινωνικά δίκτυα μας παρέχουν μια πλατφόρμα για να συνδεθούμε απευθείας με το κοινό μας και με πιθανούς πελάτες. Τα social media αποτελούν κομμάτι της ζωής εκατομμυρίων ανθρώπων και είναι ένα από τα πιο δυνατά εργαλεία προώθησης του brand μας. Από το Facebook και το Instagram μέχρι το LinkedIn και το Twitter, κάθε πλατφόρμα έχει το δικό της κοινό και φιλοσοφία λειτουργίας. Ο σχεδιασμός μιας ενιαίας στρατηγικής περιεχομένου παίζει καθοριστικό ρόλο με καταλυτικό ρόλο να έχει η δυνατότητα αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην επιχείρηση και τον πελάτη. Μηνύματα, ερωταπαντήσεις, σχόλια σε posts, κριτικές, shares και tagging δημιουργούν μοναδική ευκαιρία για την ανάπτυξη ισχυρότατων δεσμών με το κοινό μας. Παράλληλα, η διαφήμιση στα social media μας παρέχει δυνατότητες στόχευσης κοινού πολύ πιο ευέλικτα και μετρήσιμα σε σχέση με τις παραδοσιακές προωθητικές ενέργειες.

 

 

Επίλογος

Κάθε επιχείρηση έχει ανάγκη από διαφορετικό μίγμα ψηφιακών καναλιών στη στρατηγική της προκειμένου να μεγιστοποιήσει την απήχησή στο κοινό της. Ο αναντικατάστατος ρόλος του ψηφιακού σας συμβούλου περιλαμβάνει την αναγνώριση των καναλιών αυτών και την επιλογή του σωστού «μίγματος» πριν το σχεδιασμό και υλοποίηση του περιεχομένου. Μετά από συζήτηση και ανάλυση του μοντέλου αγοράς (που «ζει» ο πελάτης μας?), προκύπτουν τα κανάλια στα οποία πρέπει να απευθυνθούμε, το κοινό, και οι στοχευμένες ενέργειες, ώστε να μας βρίσκει πάντοτε εύκολα ο ιδανικός πελάτης online και να πετύχουμε τη μεγιστοποίηση της απόδοσης της ψηφιακής μας επένδυσης.

are you discoverable online