Το omnichannel marketing συχνά λανθασμένα ταυτίζεται με το multichannel marketing. Και οι δύο όροι αναφέρονται σε μια πολυκαναλική προσέγγιση, ωστόσο το omnichannel αποσκοπεί σε μία ενιαία, βέλτιστη εμπειρία χρήστη. Χρησιμοποιεί όλα τα πιθανά κανάλια μιας επιχείρησης όπως το κατάστημα της, το website, τα social media, τα mobile apps, το email marketing κτλ. Όλα τα κανάλια συνεργάζονται μεταξύ τους αντί να λειτουργούν αυτόνομα, όπως στο multichannel marketing, με σκοπό τη βελτιστοποίησης της εμπειρίας και τη μέγιστη δυνατή ενασχόληση και αφοσίωση του χρήστη με το brand της κάθε επιχείρησης.
Ποιος το χρησιμοποιεί;
Το omnichannel marketing έχει υιοθετηθεί από μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων, από τη Disney και το Topshop μέχρι τη Timberland και Sephora. Οι πελάτες τους επισκέπτονται websites, βρίσκουν προϊόντα σε εφαρμογές, σκανάρουν αντικείμενα, δημιουργούν wish-lists, ολοκληρώνουν αγορές, επικοινωνούν με ρομπότ chat και πολλά ακόμα, κρατώντας πάντοτε μια ενιαία εμπειρία του brand Αυτή η ολοκληρωμένη διάδραση οδηγεί στην αύξηση του engagement των χρηστών, οι οποίο «δένονται» πιο αποτελεσματικά με το brand και παραμένουν πιστοί σε αυτό.
Το χρειάζομαι;
Το omnichannel marketing δεν είναι προϋπόθεση για την επιτυχία. Υιοθετώντας όμως μια τέτοια προσέγγιση μπορείτε να εδραιώσετε σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού που, πιθανότατα, θα έχει μείνει σε μια αποσπασματική εμπειρία του brand του ανάμεσα στα ψηφιακό και παραδοσιακά κανάλια. Εφόσον η συνοχή στην αντίληψη του brand που παρέχεται μέσα από το σύνολο των καναλιών εξασφαλίζεται η άμεση ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη, το επίπεδο της εμπειρίας χρήστη απογειώνεται.